pozycjonowanie

Jeśli posiadasz stronę internetową i prowadzisz biznes w sieci, pozycjonowanie witryny jest wręcz obowiązkiem. Wyszukiwarka jest tym miejscem, gdzie użytkownicy poszukują wszelkich informacji dotyczących produktów i usług. Niezwykle ważne jest to, aby znaleźli także i nas.

Mówiąc ogólnie pozycjonowanie stron internetowych polega na prowadzeniu takich działań, których celem jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe. Określone frazy kluczowe to znaczy takie, które są związane z naszym biznesem i które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce. W przypadku sklepów internetowych mogą być to nazwy produktów. Pozycjonowanie sklepów różni się jednak nieco od pozycjonowania witryn internetowych. O pozycjonowaniu przeczytasz również na: euro-seo.pl/pozycjonowanie.

Pozycjonowanie można podzielić na dwa etapy. Pierwszym są działania na stronie, drugim poza stroną. Działania na stronie polegają na jej zoptymalizowaniu pod kątem wyszukiwarki. Algorytm Google ustalając ranking wyników bierze pod uwagę wiele czynników. Optymalizacja strony polega na tym, aby strona była z nimi zgodna. Działania poza stroną polegają na promocji serwisu w sieci, czego celem ma być pozyskanie wielu linków przychodzących. Trzeba jednak wiedzieć, że liczy się tu jakość, a nie ilość. Dlatego najważniejsze są te linki najbardziej jakościowe.

Linki pozyskuje się na różne sposoby. Między innymi poprzez publikację artykułów na dobrych i tematycznych stronach albo wykorzystuje się do tego także media społecznościowe. Pozycjonerzy mają swoje własne pomysły na zdobywanie nowych linków jakościowych. Ważne, aby było to robione w miarę naturalnie.