Mógłbyś zlecić pozycjonowanie swojej strony jakiejś zewnętrznej firmie, ale jeśli na ten moment twój budżet jest mocno okrojony, bo dopiero zaczynasz działać w sieci, powinieneś najpierw podjąć próbę samodzielnego dojścia do wysokiej pozycji w Google.
Pozycjonowanie stron nieraz przeprowadzane jest przez samych właścicieli tych stron, a to wcale nie jest równoznaczne z tym, że jego efekty są kiepskie czy w ogóle ich nie ma. Po prostu korzystaj z tych narzędzi i wybieraj te katalogi stron, które naprawdę działają i nie trać czasu na rzeczy, które nie będą mieć żadnego przełożenia na popularność czy widoczność witryny albo generowany na niej ruch. Zadbaj o swoją wiedzę. Zanim zajmiesz się czymś w praktyce, powinieneś pozyskać pewne informacje na ten temat, co łatwo możesz uczynić i to właśnie teraz. Czytaj o pozycjonowaniu. Zainteresuj się tym tematem i zawsze bądź na bieżąco z nowinkami branżowymi. Istnieje wiele stron czy nawet amatorskich blogów, które w całości koncentrują się na kwestiach związanych z pozycjonowaniem i przy okazji podpowiadają osobom początkującym, jak prawidłowo się tym wszystkim zająć.
Sprawdź też sobie od razu różne praktyczne narzędzia SEO. Na samym początku pozycjonowania przydadzą ci się przede wszystkim katalogi firm. Możesz od razu wprowadzić do nich swoją firmę – trudne to na pewno nie będzie. Przygotuj sobie kilka różnych (unikalnych) opisów swojej działalności, dbając o to, by zawierały one maksymalnie 500-600 znaków (liczonych wraz ze spacjami), a następnie wybierz kilka najlepszych według ciebie katalogów i po prostu dodaj do nich własną firmę. Zawsze też staraj się na bieżąco sprawdzać, jakie efekty przynoszą ci konkretne działania. Skoro zdecydowałeś się na zastosowanie nowego dla ciebie narzędzia SEO, musisz dowiedzieć się, czy przynosi ono zamierzone rezultaty. W razie czego zawsze możesz nieco zmodyfikować tryb swojego działania, czyli np. znaleźć zupełnie inne katalogi stron albo nawet całkowicie z nich zrezygnować i zająć się odmiennymi rozwiązaniami.
Naprawdę w tym momencie strony internetowe da się pozycjonować na wiele różnych sposobów. Czasami wystarczy nawet zadbać o zawartość witryny i jej ogólną jakość, aby momentalnie stała się ona bardziej wartościowa dla wyszukiwarek.