marketing

O tym, że reklama jest dźwignią handlu słyszał już chyba każdy przedsiębiorca. Nie ulega wątpliwości, że odpowiednie kampanie reklamowe są kluczem do sukcesu firmy. Odpowiednie zareklamowanie oferowanych przez nas produktów gwarantuje dotarcie do odpowiednio dużej ilości potencjalnych klientów.

Największe przedsiębiorstwa rywalizują między sobą o każdego klienta, kusząc się przy tym na coraz to bardziej oryginalne, chwytliwe i zapadające w pamięć slogany. Istnieje kilka form reklamy: zaczynając od najbardziej prozaicznych (na przykład billboardów, reklam w gazetach, radio czy telewizji) po te już nieco bardziej dyskretne i w większości przypadków zdecydowanie bardziej skuteczne: lokowania produktów (w filmach, audycjach, u celebrytów). Sam fakt wystąpienia w filmie, serialu danego produktu wywołuje u większości jego fanów chęć do jego posiadania.

Ciekawą formą reklamowania jest reklama internetowa, w tym artykuły sponsorowane lub reklamy umieszczane na na przykład sterowcach. Inną formy marketingu to także sprzedaż „twarzą w twarz”, najczęściej polegającą na chodzeniu od drzwi do drzwi przez przedstawicieli oferujących produkty, często prezentujących ich możliwości i działanie. Jaką więc formę reklamy powinniśmy wybrać dla naszej firmy? Czy powinniśmy w tym celu skorzystać z usług jakie proponuje agencja reklamowa?

Z tym dylematem boryka się mnóstwo przedsiębiorców. Pamiętajmy, że powinniśmy dostosować formę reklamy do oferowanych przez nas usług bądź produktów. Warto jest poświęcić też nieco czasu na odpowiednie wypozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych naszej strony WWW.