Niemożliwe jest poprawne i wydajne funkcjonowanie danego przedsiębiorstwa w warunkach wolnego rynku bez skutecznej promocji. Dlatego na działania promocyjne, reklamowe w budżecie każdej firmy powinien znaleźć się odpowiedni zasób gotówki.
Firmy dysponują zazwyczaj odpowiednim działem promocji lub chociażby pojedynczym pracownikiem zajmującym się reklamą. Częstą praktyką biznesową jest także outsourcingowe zlecanie tego typu działań wyspecjalizowanemu w tym przedsiębiorstwu. Istnieje na rynku obecnie mnóstwo firm zajmujących się działaniami promocyjnymi na zlecenie. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie.
Osobną w tym względzie dziedziną jest promocja firmy w Internecie. Na tego typu działania obecnie przeznacza się olbrzymie pieniądze.
Jest nawet powiedzenie, że jeśli firma nie istnieje w Internecie, to nie istnieje w ogóle. Jest to prawdą o tyle, o ile brak informacji o przedsiębiorstwie i jej ofercie nie ukazuje się szukającym w wynikach wyszukiwania w przeglądarce internetowej, o tyle nie skorzystają z usług czy produktów tej firmy i z czasem firma pozbawiona klientów upadnie, przestanie istnieć.
Do najbardziej konkretnych aktywności „pozainternetowych” dotyczących promocji należy produkcja i dystrybucja materiałów informacyjnych i perswazyjnych. Podstawą są oczywiście wizytówki, ulotki, prospekty, czasem katalogi produktów i usług albo banery.
Firmy często korzystają też z przedmiotów użytkowych jako nośników treści reklamowych. Na przykład krówki reklamowe – to coraz modniejszy sposób na promocję. Na papierku-opakowaniu słodkiej krówki nadrukowane jest logo i nazwa firmy, czasem slogan. Klient skojarzy sobie te informacje z pozytywnymi wrażeniami smakowymi.